Unreal Commander
Написання файлового менеджера сьогодні нагадує черговий винахід велосипеда. Придумати щось нове, революційне практично неможливо. До складу Windows входить Провідник, що реалізує структуру з основним вікном і лівою бічною панеллю властивостей. Штатні файлові менеджери робітничих середовищ KDE і GNOME мають схожі властивості. А переважна більшість сторонніх додатків блискають двома рівноцінними файловими панелями. Такі досить цікаві традиції.
Unreal Commander, як і більшість додатків подібного класу, має двухпанельну структуру. Втім, стандартність Unreal Commander простежується практично у всіх елементах інтерфейсу. Знайти зовнішні серйозні відмінності від популярного файлового менеджера Total Commander неможливо – усі основні елементи скопійовано один до одному.
Панель інструментів за замовчуванням складається з фірмових кнопок додатка, але ви можете редагувати її, видаляючи їх, додаючи власні елементи, наприклад, посилання на зовнішні програми. Ідентично Total Commander. Мало того, навіть настроювання розмірів іконок виконано у двох файлових менеджерах один до одному.
Кнопки логічних дисків Unreal Commander. Знайти хоча б одну відмінність неможливо. Кнопки можуть бути об’ємними або плоскими, виводитися для кожної файлової панелі незалежно або бути загальними. Крім того, їх можна й зовсім сховати.
Заголовок файлової панелі Unreal Commander містить поточний шлях, історію відвідувань каталогів, меню закладок. Знову нічого оригінального, калька з Total Commander.
Нарешті, у нижній частині робочого вікна Unreal Commander розташовується командний рядок і набір функціональних кнопок. Обидва цих елемента ховаються в настроюваннях.
Більшість клавіатурних комбінацій бере свій початок від Norton Commander. Ви можете викликати окреме вікно, у якім будуть показані всі підтримувані Unreal Commander клавіатурні ярлики. Крім того, настроювання Unreal Commander дозволяють редагувати багато комбінацій, хоча структура діалогового вікна настроювань незручна.
Більшість файлових менеджерів дозволяють використовувати тільки сумовите однотонне тло для панелей. Unreal Commander допускає додавання картинки на шпалери для кожної файлової панелі окремо. Мало того, ви можете вказати папку із зображеннями, і програма буде регулярно міняти підкладинку. З такими можливостями точно не занудишся, це значно цікавіше, чим одне постійне тло в Провіднику.
Ви можете розфарбовувати файли залежно від їхнього типу. Настроювання Unreal Commander дозволяють указувати групи розширень і вибирати для них колір. Рішення не нове й використовується в багатьох сучасних файлових менеджерах.
Ще одна корисна властивість Unreal Commander полягає в підтримці великої кількості типів архівів без необхідності установки сторонніх модулів. Мається на увазі можливість розпакування, а не стиск. В усі підтримувані архіви можна заходити, як у папки. Список форматів можна побачити на головній сторінці Unreal Commander.
Варто відзначити, що операції копіювання, переносу й видалення файлів відбуваються у фоновому режимі. Крім традиційного видалення в сміттєвий кошик (за замовчуванням), у Unreal Commander ви можете використовувати метод Wipe, який знищує дані так, що їх потім неможливо відновити.
Unreal Commander підтримує групове перейменування файлів. Підтримуються регулярні вираження, пошук і заміна тексту в іменах.
Є присутнім вбудований Ftp-клієнт. Зовні й функціонально він знову нагадує Total Commander.
За перегляд умісту файлів відповідає утиліта Atviewer. Крім роботи як компонента Unreal Commander, вона поширюється так само, як незалежний додаток.
Усі документи діляться на п’ять категорій. Перша – це простий текст. Особливість його показу в Atviewer полягає в можливості підсвічування синтаксису багатьох мов програмування й інших типів документів. Друга група – графіка. Ви можете переглядати більшість популярних растрових форматів, а також трохи векторних, наприклад, wmf. Третій розділ – мультимедіа, тут фактично пропонується програвач. Своїх кодеків він не має, але взаємодіє з модулями, установленими в системі. Четверта група – інтернет. Використовується компонент Internet Explorer, що забезпечує точність показу даних. Нарешті, останній розділ полягає лише з одного пункту – RTF. Із цього випливає, що вже, наприклад, DOC не можна показати за допомогою Atviewer. При спробі перегляду вмісту програма пропонує запустити програму, зв’язану в системі з даним розширенням. Найчастіше, це Microsoft Word.